Download - Nějaké UCI a WB enginy ke stažení, linky na jejich stránky.

  Turnaje enginů - Moje domácí turnaje motorů, zatím na slabém počítači.
  Moje knihovny pro Spike.

WB a UCI ve Fritzovi
  Enginy UCI rozchodíte ve Fritzovi 7 (ve vyšších verzích už je to bez problémů), je třeba mít ale nainstalovaný upgrade snad z října 2002, nebo novější (měly by ovšem chodit i jako enginy pro WB, viz. dále).
  Enginy pro WB rozchodíte i pro Fritz 6, instalace je ovšem složitější. Pokud ve Fritzovi chcete, aby programy používaly své knihovny, nezapínejte Fritzovskou a možná to bude chtít zkontrolovat konfigurační soubor. Například při použití první série Nunnových testsets třeba takový Ruffian hned v první variantě, Svěšnikovovi, tahá podle své knihovny ještě asi pět tahů, takže to vlastně narušuje testování. Právě příklad Ruffiana ukazuje, že kvalitně vybraná malá databáze na vytvoření docela solidní knihovny stačí.
Utility:
UCI.dll 1.0.1.7 stahuj knihovna nutná ke spuštění UCI enginů ve Fritzovi 7 apod. - u některých UCI enginů je ovšem ještě nutné zeditovat konfigurační soubor (*.cfg, *.ini, apod.)
WB adapter pro CB stahuj adaptér nutný ke spuštění WB enginů ve Fritzovi apod. - nutno zkopírovat do adresáře "../engines", jak to rozchodit naleznete třeba v diskuzi na ŠachInfo. Zastaralý postup, lépe ten konvertor níže.
konvertor WB na UCI stahuj skvělá věc, jak rozchodit WB motor pod Fritzem jako UCI, jen se to musí umět, ale přišel jsem na to, nakonec :)).
WB adapter pro Genius stahuj adaptér nutný ke spuštění WB enginů v Geniovi, podobně jako u Fritze 6 se starým adaptérem. Rozepisovat se o tom nechci, stejně mi to většinou rychle spadlo. Mnohem lepší by byl asi adaptér, umožňující běh Genia pod Fritzem, ale už se asi nedočkáme.
  Krátký návod pro Fritz:
1.Zkuste to jako UCI!, pokud nevíte, zda ho motor podporuje (zde na stránkách máte v závorce zkratky WB nebo UCI).
a) motor - vytvořit nový UCI engine - nalistovat v daném umístění a potvrdit - pokud se v okénku objeví název enginu, verze a jméno autora, mělo by to být v pořádku, ale stejně je to lepší ještě ověřit v nějakém kratším turnaji. Máte-li rádi ikony, aby bylo vidět i z dálky, které motory právě hrají, tak Fritz podporuje pouze *.bmp a název by měl být stejný, jako název *.exe souboru. Nefunguje-li to, potom tedy dále.
2.WB enginy
a) To je složitější, přímý adaptér nedoporučuji, jednak nevidíte správně verzi v nabídce motorů a především, u některých enginů se občas "zacyklí" hodiny, proto používejte jen konvertor WB na UCI, nemáte-li jen Fritz 6. Tím se zde zabývat nebudu.
b) Stáhněte si zde ten konvertor WB na UCI, přidal jsem k němu i podrobný návod v češtině od pana Vlasáka, pomocí jehož to rozchodíte například i ve Shredderovi Classic. A nebo jednodušší možnost je stáhnout si zde program Smarthink 0.17a, který je v podobě, jak ho mám doma a zkopírovat z něj ty dva důležité soubory.
c) Do adresáře s enginem si uložte podstatné soubory WB2UCI.exe a WB2UCI.eng. Ten první je konvertor samotný, druhý je textový soubor s nastavením. Chcete-li ikonu programu, pojmenujte ji jako WB2UCI a uložte jako *.bmp.
d) Zeditujte, třeba v poznámkovém bloku, soubor WB2UCI.eng, podstatné položky jsou:

[ENGINE]
Name=SmarThink v0.17a - tady napište jméno a verzi programu, to je to, co uvidíte ve Fritzovi v nabídce
Author=Sergei Markoff - jméno autora, ale ve Fritzovi to pak stejně není nikde vidět
Filename=Wb2Uci.exe - tohle je podstatné ve Shredderovi Classic, tam musíte nalistovat tento soubor *.eng a nikoliv *.exe soubor - u nové verze S.C., dodávané se Shredderem 10, tohle už není nutné, umí i přímo WB enginy a načítají se *.exe soubory.

[OPTIONS] Program=Smarthink.exe - tady je nutné napsat příslušný soubor *.exe soubor s wb enginem, případně lze přidat i parametry, pro Gromit třeba /xboard.
InitString= - Řetězec při spouštění, chce to například necracknutý Chessmaster.
HashCommand=hash %iM - Formát příkazu nastavení hash tabulek. Bohužel to každý engine chce jinak, za to %i se dá to číslo z Hash
Hash=16 - Velikost hash tabulek v MB. Koneckonců, doporučované konfigurační soubory na uciengines se bez předchozího, tohoto a následujícího řádku obejdou, proč ne, je-li dobře nastavený konfigurační soubor.
HashOnCommandline=false - E.T.Chess tady chce true, pak se příkaz předává jako parametr při spuštění.
InitTime=2 - Čas potřebný k nahrání, s tablebázemi i 30s. Pouze pro protokol 1.
Edit=setboard - Způsob, jak se enginu zadává pozice
UseSAN=false
Ponder=false - Permanent-brain, pro turnaje enginů na jednom počítači vypínám.
Logfile=false - padá-li, zkuste změnit na true, třeba se dozvíte proč
Priority=Normal
Protocol=2

e) Najděte konfigurační soubor enginu. Obvyklé přípony *.rc, *.ini, *.cfg. Zeditujte zejména umístění tablebází a velikost hash tabulek, pokud je necháte příliš velké, může vám to celé swapovat, nebo zatuhnout. Já se snažím dávat maximálně 16MB, pokud má program zvlášť ještě pěšcové, potom třeba 14/2MB. Tablebasecache pak 2MB, jako mám ve Fritzovi. Chci, aby to mělo dohormady méně, nebo stejně jako těch 16MB, motorům ve Fritzovi, protože se snažím zabránit pádům, když u toho nejsem. Jestli je to tak správně, nevím :). Většinou se snažím i vypínat log soubory, při delším používání jsou u některých programů docela velké.
f) A teď to celé rozchoďte jako UCI engine, s tím rozdílem, že musíte nalistovat soubor WB2UCI.exe, nikoli winboardový *.exe soubor. Pokud se to načte, mělo by to být v pořádku, ale v každém případě doporučuji krátký ověřovací turnaj (ne zápas, tam třeba Rebel ProDeo a Delfi korektně chodí - u Rebela se ještě zkusím podívat na verzi konvertoru), problémy jsou zde častější, než se standartními UCI enginy. Při pořádání turnajů pozor na úsporný systém počítače, je třeba zabránit vypínání HDD, pak to celé zatuhne při pokusu o zápis další partie do databáze.